Home   >   News   >   General News   >   201807
BBC Denies Sponsoring Anas’ #Number12 Exposé   
  << Prev  |  Next >>
Comments ( 0 )     Email    Print
Related Stories
According to an email sent to Sulemana Braimah, the Executive Director of the Media Foundation for West Africa (MFWA) from the British Broadcasting Corporation, contrary to popular belief, not only did the Network not collaborate with Anas on his latest expose, they did not sponsor the investigation as being alleged by some section of Ghanaians lead by Abdul Malik Kweku Baako, the Editor-In-Chief of the New Crusading Guide.

Sulemana Braimah wrote to BBC seeking clarification as to if they collaborated in the investigation and if indeed they sponsored the exposé and the Network wrote back stating that they did not sanction the investigation and they did not sponsor the investigation.

According to BBC, they did a documentary “Betraying the Game” broadcast after Number 12 was first put into the public domain and it was an independent and impartial work and a report about Anas’ investigations.

Before the premiere of Anas Aremeyaw Anas and the Tiger Eye’s latest exposé nicknamed Number 12, the Editor-In-Chief of the New Crusading Guide, Abdul-Malik Kwaku Baako stated that the investigative project which was centered on corruption in Football activities was a joint project between the Tiger Eye PI and the British Broadcasting Corporation.

Before the premiere of the exposé, there were calls on some of the people captured in the video to seek a court injunction and stop the premiering of the video.

In a panel discussion Mr. Kweku Baako said:

“Indeed I can tell you that the BBC is disappointed that this happened. I was disappointed, Anas disappointed because none of us knew that there was going to be a response, I got to know after the event had taken place.” – This was in reaction to the call for the arrest of Mr. Nyantakyi by the president

On 30th May 2018 during a discussion on PEACE FM’s morning show Kokrokoo, Abdul Malik Kweku Baako reacting to the calls to have an injunction placed on the video that was yet to be premiered on the 6th June 2018 said:

“If they don’t want us to show it here [in Ghana], we know where to seek that relief,” he added.

It must be noted that Anas Aremeyaw Anas himself, however, in a subsequent media interview denied the assertion previously made by his boss, Mr. Kweku Baako.


‘Contrary to any reports or rumours you may have heard or seen prior to publication stating ‘Number 12′ was a product of a collaborative work by the BBC and the journalist (Anas Aremeyaw Anas) this was not the case,’ the BBC said in a statement on Monday.

‘The BBC documentary, ‘Betraying the Game’, broadcast after ‘Number 12′ was first put into the public domain, was an independent and impartial work and a report about Mr Anas’ investigation.

‘The BBC played no part whatsoever in his investigation and has never sought to suggest otherwise.

‘Mr Anas is not a BBC journalist, we did not work with him during his investigation or commission him to carry out this investigation.’


Source: atinkaonline.com

Comments ( 0 ): Post Your Comments >>

Disclaimer: Opinions expressed here are those of the writers and do not reflect those of Peacefmonline.com. Peacefmonline.com accepts no responsibility legal or otherwise for their accuracy of content. Please report any inappropriate content to us, and we will evaluate it as a matter of priority.
Featured Video